Tragom informacije koju smo i mi prenijeli jutros, a objavio je dnevni list “San”, vezano za plaćanje putarine na koridoru VC stavljanjem u funkciju zatvorenog sistema naplate koji bi trebao proraditi od jula ove godine, napravili smo malu usporedbu sa zemljama iz našeg zapadnog susjedstva, tačnije sa Hrvatskom i Italijom, s obzirom da su u Sloveniji i Austriji na snazi popularne vinjete. Kada u julu novi sistem naplate “zaživi”, odnosno kada u “pogonu” budu naplatne kućice, putarina će se naplaćivati po prijeđenom kilometru, a ne kao do sada paušalno 1,5 KM za prvu kategoriju vozila i to samo u Jošanici. Kako je za “San” izjavio Nail Šećkanović, federalni ministar prometa i komunikacija, prijeđeni kilometar trebao bi koštati 12,87 feninga(sa PDV-om za osobne automobile za koje i vezujemo cijelu priču) i po Šećkanoviću to je cijena koja je niža nego što bi trebala biti po evropskim standardima. Pojednostavljeno to znači da ćete od jula iz Visokog do Jošanice plaćati cca 2,5 KM, umjesto dosadašnjih 1,5, a do Kaknja cca 2,2 KM, umjesto besplatno kao do sada. Međutim, iako Šećkanović tvrdi da je cijena ispod evropskih standarda, pogled u najbliže susjedstvo otkriva da je cijena prijeđenog kilometra u BiH, skuplja nego recimo u Hrvatskoj. Evo i primjera: Ako putujete u Zagreb i na autoput ulazite u Slavonskom Brodu (zapad), a izlazite kod Zagreba (Ivanja Reka), prijeći ćete 170,7 kilometara i za to platiti 71 kunu. Preračunato po kursu 1 KM=3,7 kuna, dobijete cifru od cca 19,2 KM za 170,7 prijeđenih kilometara. Novom računicom dobijete da je cijena jednog prijeđenog kilometra u Hrvatskoj 8,9 feninga. U BiH će biti 12,87 feninga i za ovu istu razdaljinu od 170,7 kilometara bi platili skoro 3 KM više. Sreća u nesreći je da BiH nema i još dugo neće ni imati ovoliko ili više kilometara autoputa, ali će sigurno i na ovoj kratkoj dionici recimo do Jošanice, oni koji stalno putuju u tom pravcu, nakon jednog dužeg perioda itekako osjetiti ova naizgled sitna 4 feninga po kilometru koliko smo skuplji u odnosu na Hrvatsku. U uvodu smo spomenuli i Italiju za koju nemamo ovako precizne podatke, kao za Hrvatsku, ali i “grubi izračun” kaže da je cijena prijeđenog kilometra oko 10 feninga, što znači opet jeftinije nego u BiH. Kada tu dodamo da je Italija članica EU, da je Hrvatska na vratima istog i da je standard u ove dvije države daleko iznad našeg, dođemo do zaključka da ni da se “zamjenimo” za cijene ne bi bilo pošteno, a kamoli ovako!