U prvoj trijadi djecu ne ocjenjuju što za posljedicu ima nezainteresovanost, ne razvijaju se radne navike, djeca se, bez obzira na usvojenost gradiva, prevode u sljedeći razred, (niko ne pada, prolaznost je 100%, roditelji se ne brinu, do trećeg razreda nema povratne informacije u obliku ocjene) pa je sve više učenika koji u 5. i 6. razredu ne znaju štampana slova. Opterećeni su nastavnim gradivom, brojem časova, u prvom razredu imaju dva puta po četiri časa, a u četvrtom i petom razredu po pet časova, jednom sedmičmo i po šest. Torbe su preteške i već se javljaju deformacije kičme u učenika nižih razreda.
Danas djeca u školi uče sve osim svoje istorije!? Bosanci su se borili u svim ratovima pod zastavama raznih država. Vijekovima su se nad njima vršili genocidi, raseljavani su ali su opstali. Kako nisu nas mogli uništiti ratovima, da li je sve ovo sada dugoročno uništavanje naše djece??? Planirano i sistematsko zatupljivanje. Dovoljno je samo provjeriti kako sve funkcioniše u školama u Republici Srpskoj odnosno u školama sa Hrvatskim nastavnim programom kroz osnovno obrazovanje. Ako se ovo istorijsko zatupljivanje nastavi uz iskrivljene kičme bosanske djece zbog teških školskih torbi sa beznačajnim udžbenicima u budućnosti ta djeca neće biti sposobna da brane čast bosansku niti će znati šta da brane.
Prošli rat je planiran 50 godina, da li se i za sljedeći već priprema teren kroz zatupljivanje bosanske/bošnjačke djece kroz osnovno obrazovanje???