Za vrijeme vladavine Osmanlija zbog potrebe obavljanja vjerskih obreda, pet dnevnih namaza, izgrađene su sahat-kule na koje su postavljeni javni satovi. U periodu osmanlijske uprave u Bosni i Hercegovini izgrađena je dvadeset jedna sahat-kula. Pravljene su nedaleko od džamija i vrlo često bile dio urbanog kompleksa.
Svi gradovi, pa tako i naš grad zaslužuje da i danas živi prema jedinstvenom vremenu, te da je tržište otvoreno 24 sata dnevno, da u svakom trenutku možemo pratiti novčane transakcije i trgovačke poslove, da informacije za nekoliko sekundi dolaze sa najudaljenih mjesta. Uvijek je vrijeme svedeno samo na jednu svoju dimenziju: sadašnjost i očišćeno od svih drugih oznaka, da bi postalo homogeno i podobno za mjerenje.
Na javnim mjestima su u Evropi zastupljene sve vrste satova, od digitalnih, mehaničkih, sunčanih, preko pješčanih, do – biljnih, čije su ogromne cifre napravljene od cvjetnih žbunova na travnatim padinama. Očigledno da mi u našem gradu moramo konačno saznati koliko je sati u svim sferama života, privredi, politici, ekologiji, obrazovanju, kulturi, sportu …
Kako bi dobro zvučalo da je općinski odjel za prostorno uređenje analizirao prikladna mjesta za postavljanje gradskih satova na javnim površinama, a spomenutu inicijativu pokrenula je, recimo, neka od nevladinih organizacija, ona koja bi aktualizirala problematiku i uspjela definirati rok za izradu spomenutog, te konačno organizirala jednom mjesečno okrugli sto na temu: “Praktični problemi života u našem gradu” i naravno ponudila rješenja?
Niko ne zna bolje od samih stanovnika u kakvom bi okruženju i uvjetima oni željeli živjeti. Na ovakvim ubuduće redovnim sesijama međusobno bi građani i odgovorni otvarali teme i raspravljali o idejama i praktičnim rješenjima za aktualnu problematiku u gradu. Na ovaj način sve više bi služili informiranju i edukaciji, što bi im trebala biti i prioritetna zadaća.
Prepunim sepetima demagogije domaćih “Metuzalema” je davno istekao rok trajanja, potrebne su nam mladi sa svježim idejama, motivirani i kreativni ljudi s inovativnim i ostvarivim poslovnim idejama, i samo hrabriti ih da te ideje provedu u djelo. Priznat ćete sami da reklama sadržaja “čaj od nane – daje ti krila” ili slični trendovi pokazuju potrebu napuštanja statičkog načina oglašavanja i informiranja te nemaju baš atraktivan pristup, pa je zaokret prema digitalnoj tehnologiji, koja nudi daleko više mogućnosti, neminovan.
Pred očima treba da nam je, dakle, najživotopisniji gradski displej i najveći monitor sa zaslonom grada, fotosenzibilnim na intimni osjet i trenutno raspoloženje. Digitalno je oglašavanje jedan od najbrže rastućih segmenata oglašavanja baš zbog mogućnosti istodobnog prikaza velikog broja multimedijalnih formata, od jednostavnog teksta i slike, pa do video zapisa u visokoj rezoluciji i naprednog programiranja redosljeda reprodukcije.
Velik broj prikaza: 24 sata dnevno, 7 dana sedmično, 365 dana godišnje pomnoženo sa KM = INTRIGANTNO
U središtu grada imati gradski sat na velikom savremenom displeju znak je ponosa i prestiža!