Direktor Autocesta Federacije BiH Ensad Karić kazao je u intervjuu Dnevnom avazu da bi eventualni neuspjeh kompanije “Primorje” u vezi s gradnjom tunela Vijenac definitivno zatvorio vrata kompanijama iz te zemlje kada je riječ o gradnji koridora 5C. Istovremeno, Karić za kraj maja najavljuje početak funkcioniranja zatvorenog sistema naplate putarine na već izgrađenom dijelu autoputa. Kao što je poznato, za prelazak svakog kilometra autoputa plaćat će se 11 feninga, što znači da će onaj koji bude vozio cijelom dužinom od Sarajeva do Kaknja platiti nešto više od 4 KM za putnička vozila. Već duže vrijeme se vrše pripreme za uvođenje tog sistema.
Kada će početi s radom zatvoreni sistem naplate na autoputu?
– Uvođenje zatvorenog sistema je pri samom kraju. Vjerovatno će biti desetak dana probna faza. Očekujemo da krajem maja to profunkcionira. Taj sistem podrazumijeva da ćete moći uzeti takozvani tag i prolaziti bez zaustavljanja kroz naplatna mjesta, a iznos će vam se automatski skidati s pripejd računa. Uređaj će stajati u automobilu i on će se nadopunjavati slično dopunama na mobitelu. Vozači koji budu na taj način plaćali imat će i određeni popust. Naravno, karta će se moći kupiti i na licu mjesta.
Kompaniji “Primorje”, koja gradi tunel Vijenac, mnogi predviđaju skori stečaj. Šta ćete poduzeti u vezi s tim?
– Mi smo u stalnom kontaktu s Primorjem. Dva puta u posljednja dva mjeseca dobili smo njihovu izjavu da su solventni, a tražili smo na uvid njihov sanacioni plan. Oni su još “živi” i dinamika na tunelu Vijenac teče prema ugovoru, tako da mi nemamo zamjerki na izvođenje radova. Na ono što se dešava u Sloveniji ne možemo utjecati. Mi smo u kontaktu sa Slovenskom ambasadom i jasno smo im dali do znanja da bi problem s Primorjem definitivno zatvorio vrata slovenskim građevinskim firmama što se tiče koridora u BiH.
Nedavno je naša delegacija parafirala kredit s Evropskom investicijskom bankom od 166 miliona eura. Kada će novac biti operativan i kakvi su uvjeti kredita?
– Sada slijedi verifikacija tog kredita u državnim i federalnim institucijama, što je tehničko pitanje, pošto su te institucije već dale saglasnost za njegovo uzimanje. Očekujemo da to vrlo brzo krene, a za proces verifikacije bit će potrebno nekoliko mjeseci. Kamata je euribor plus 0,75 posto, grace period četiri godine i rok otplate 25 godina. Moram reći da smo mi u proteklih 8-9 mjeseci povukli svih 75 miliona eura prethodnog kredita EIB-a i u razgovoru s njima vidjeli smo da imamo punu podršku za naše projekte.
Kada će biti završena dionica Kakanj – Bilješevo, duga deset kilometara?
– Mi smo imali nekoliko sastanaka s predstavnicima kompanija koje grade tu dionicu i insistirali smo na uvođenju dodatnih smjena, ako treba, i noćnih, da se radovi završe na vrijeme. Nekoliko puta smo konzorciju uputili upozorenje u vezi s rokom za završetak radova. Kašnjenje neće biti tolerirano, imamo garancije, a možemo posegnuti i za penalima za probijanje roka.