Odmah nakon što su prvi ljudi Vlade Hrvatske rekli da su iz evropskih fondova obezbijedili novac za gradnju pelješkog mosta, Jakub Adamović, potparol EK, poručio je da procedura još nije završena i da Hrvatska čak nije poslala ni službeni zahtjev.
– Vrlo je važno da hrvatska strana podnese službeni zahtjev. Očekujemo da to učini krajem 2015. ili početkom 2016. godine, dakle, u ne tako dalekoj budućnosti. Kada taj službeni zahtjev bude primljen, treba tokom tri mjeseca da donesemo odluku, znači, relativno brzo. To što se sada govori, preuranjeno je i za nas je to samo hrvatsko stajalište, ali vrlo je jasno da iz perspektive EK odluka još nije donesena – rekao je Adamović.
Pojašnjavajući ovaj stav EK, Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske, rekao je da sama država obezbjeđuje sredstva, a nakon izvođenja radova u etapama EU refundira taj novac.
– Kad dođe vrijeme, računi se šalju, oni se provjeravaju i dobivate novac natrag. Dakle, nikada ne dobivate novac unaprijed, nego ga dobivate po izvršenim radovima – rekao je Hajdaš Dončić.
Izgradnja pelješkog mosta, upozoravaju stručnjaci, nije u interesu BiH, ukoliko se ne uradi po svjetskim standardima koji podrazumijevaju visinu od 60 metara i širinu stubova od oko 500 metara. Manji most od ovoga onemogućio bi BiH izlaz u međunarodne vode, što joj po konvencijama UN-a pripada. I dok stručna javnost u BiH upozorava na štetne posljedice po interese BiH, u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH zasad zvanično ćute. Na pitanja postavljena prije četiri dana još nismo dobili odgovor, međutim, izvor iz ovog ministarstva tvrdi da je već sada stvar gotovo jasna i da će Hrvatska Dubrovnik spojiti sa ostatkom zemlje, što je želja svih vlasti u Hrvatskoj, pišu Nezavisne novine.
– Nije pitanje da li će, već kada Hrvatska obezbijediti novac za most. Taj projekat će se sigurno raditi iz fondova EU, jer ne radi se samo o povezivanju obala Hrvatske već o povezivanju Evropske unije. Visina mosta bit će do 35 metara, sa širinom stubova od 250 metara, što nikako ne ugrožava interese Bosne i Hercegovine – ispričao je izvor “Nezavisnih” iz Ministarstva transporta i komunikacija BiH.
Na konstataciju da stručna javnost negoduje jer se tim dimenzijama mosta praktično blokira put iz BiH u međunarodne vode, isti izvor navodi da veći brodovi i ne mogu u neumski akvatorij zbog same njegove dubine.
– Ministar (komunikacija i transporta BiH Slavko) Matanović i Hajdaš Dončić nedavno su se sastali u Hrvatskoj i mislim da je već sve dogovoreno. Most koji Hrvatska gradi nije na štetu BiH, koja će i dalje imati pristup međunarodnim vodama – ispričao je izvor “Nezavisnih”.
Podsjećanja radi, Vlada Hrvatske nedavno je predstavila projekat izgradnje pelješkog mosta, čija je procijenjena vrijednost, zajedno sa pristupnim putevima, oko 370 miliona eura. Raspisivanje tendera za gradnju mosta najavili su za četvrti kvartal ove godine, a početak gradnje za početak 2016. godine.