Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Djeci onemogućeno da izučavaju bosanski jezik

Nacionalna grupa predmeta i s ovom je školskom godinom zakucala na vrata brojnih područnih škola u Republici Srpskoj. Školske klupe su odlukom roditelja bošnjačke djece i dalje prazne, a obrazovni sistem se kao tema broj jedan nameće na najvišem političkom nivou.

Kraj jula. Konferencija na kojoj za sto sjedaju svi ministri obrazovanja u BiH. Jedna od glavnih tema – politička diskriminacija i segregacija djece u obrazovanju.

Početak septembra – nekoliko škola u Republici Srpskoj i nakon raspusta zjapi prazno. Među njima je i ova područna škola. U njoj bi se prema planu i programu trebao izučavati bošnjački jezik. Roditelji kategorično odbijaju tu vrstu diskriminacije.

“Naš cilj nije instruktivna nastava, naš cilj je da naša djeca budu  dio obrazovanog sistema RS-a“, rekao je Nedim Čivić,  poslanik u Narodnoj skupštini RS iz Zvornika.

“Ovo je ozbiljan problem, radi se o inatu Vlade RS, radi  se o kršenju stava, kršenju okvirnog zakona o osnovnom obrazovanju i mislim da  ovaj proces ne doprinosi stabilizaciji prilika u BiH”, izjavio je  Sadik Ahmetović, poslanik u Parlamentarnoj skupštini BiH.

U moru političkih problema, koji se lome i preko djece, ove godine je jezik na kojem se obrazuju postao sporan.

“Ove godine im je neko rekao da oni ne mogu izučavati nacionalnu grupu predmeta, i da se njihov jezik ne može nazvati bosanskim, dakle o ovom se problemu mora razgovarati sa višim nivoima”, navodi Edin Ramić, ministar raseljenih osoba i izbjeglica u Vladi FBiH.

Najviši nivo je onaj koji je i garant Dejtonskog mirovnog sporazuma.

Stav Visokog predstavnika o ovom problemu je jasan:

„Opći okvirni sporazum za mir u Bosni i Hercegovini potpisan u Parizu sadrži tekst Sporazuma na bosanskom, hrvatskom i srpskom jeziku, s tim da je svaki tekst jednako vjerodostojan. U skladu s tim, Mirovni sporazum priznaje tri službena jezika u Bosni i Hercegovini.”

Jezike tri konstitutivna naroda priznaju i međunarodne konvencije i zakoni, pa i Zakon o osnovnom obrazovanju i vaspitanju Republike Srpske, čiji član 9 navodi da Svako dijete ima jednako pravo pristupa i jednake mogućnosti u osnovnom obrazovanju i vaspitanju bez diskriminacije po bilo kojem osnovu.

“Ovdje je sasvim jasno da sa strane bošnjačke djece i roditelja postoji legitiman zahtjev, da oni smatraju da imaju pravo na svoj jezik, kulturu, tradiciju, a to je jedno od osnovnih ljudskih prava”, izjavila je Saliha Đuderija, pomoćnica ministra za ljudska prava BiH.

Političke razmirice i dvadeset godina nakon rata i dalje su tema broj jedan na konferencijama, a u apsurdnom političko-obrazovnom sistemu – djeca najveće žrtve.

Proudly powered by WordPress