Zastupnici u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH trebali bi se izjasniti o Prijedlogu kodeksa ponašanja poslanika i delegata. Kodeks između ostalog zabranjuje konzumiranje alkohola i hrane, korištenje mobilnih telefona i čitanje novina u toku sjednica najvišeg organa zakonodavne vlasti u BiH.
Zastupnici u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH u srijedu bi se trebali izjasniti o Prijedlogu kodeksa ponašanja zastupnika i delegata u Parlamentarnoj skupštini BiH.
Kodeksom bi trebali biti utvrđeni etički principi i standardi ponašanja zastupnika i delegata u toku obavljanja dužnosti. Krajnji cilj je očuvanje, afirmacija i unapređenje dostojanstva i ugleda zastupnika i delegata, Parlamentarne skupštine BiH te jačanje povjerenja građana.
U Prijedlogu lakšom povredom kodeksa smatraju se tri neopravdana izostanka sa sjednica domova, komisija i radnih tijela u toku kalendarske godine, napuštanje sjednice za vrijeme obraćanja predsjedavajućeg ili gosta, sjedenje ili stajanje leđima okrenutim predsjedavajućem, čitanje knjiga, novina i publikacija u toku sjednice koje nisu u vezi s parlamentarnim dužnostima, te korištenje mobilnog telefona i laptopa kojim se ometa tok sjednice.
Zastupnici i delagati lakše bi povrijedili kodeks i razgovorom kojim se ometa tok sjednice, neprikladno i neuredno odijevanje na sjednicama, te na drugim mjestima na kojima učestvuju kao predstavnici Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, neodgovaranje na pozive medija za davanje informacija sa sjednica i druge lakše povrede propisane Kodeksom i drugim aktom.
Zabranjeno omalovažavanje i konzumiranje alkohola i hrane tokom sjednica
Težom povredom kodeksa smatrano bi bili nepridгžavanje Ustava Bosne i Hercegovine i zakona, davanje izjava koje nisu potkrijepljene dokazima, konzumiranje alkohola i hrane u toku sjednice, isticanje zastave i amblema u toku sjednice, govor protiv ličnosti, prekidanje govornika ili na drugi način narušavanje toka sjednice, reda u sali, u uredima i na hodnicima.
Također težom povredom smatrano bi bilo i korištenje izraza i riječi koje mogu vrijeđati ili omalovažavati drugoga i drugačijega, izraze ili njihove sinonime koji vrijeđaju ljudsko dostojanstvo i narušavaju dignitet Parlamentarne skupštine BiH, te riječi koje podstiču na mržnju i nasilje, isticanje pristrasnosti prema drugačijoj političkoj ideologiji, rasi, vjeroispovijesti, naciji, spolu ili druge moguće predrasude, korištenje ovlaštenja za vlastite direktne i indirektne interese, učešće u glasanju o pitanjima u kojima postoji direktan ili indirektan interes, shodno odredbama Zakona o sukobu interesa i Kodeksa, zatim istovremeno obavljanje dvije ili više nespojivih dužnosti i obavljanje dužnosti koja podrazumijeva nadzor nad vlastitom dužnosti.
Težom povredom smatrat će se i sticanje i davanje direktne ili indirektne prednosti za sebe ili druge s ciljem sticanja direktne ili indirektne koristi, ponašanje koje bi se, prema važećem domaćem i međunarodnom krivičnom zakonodavstvu, moglo okarakterisati kao korupcija, kršenje budžetske i finansijske discipline kojom se garantuje pravilno upravljanje javnim sredstvima, preduzimanje radnje s ciljem nenamjenskog trošenja javnih sredstava ili grantova, preduzimanje mjera kojima se osigurava profesionalna prednost nakon prestanka mandata, nepoštivanje mjera u skladu sa zakonom, kojima se nalaže objelodanjivanje direktnih ili indirektnih ličnih interesa, drugih mandata, dužnosti i poslova, kao i promjena u imovinskom stanju, nepoštivanje mjera unutrašnjeg i vanjskog nadzora, nepoštivanje zaposlenih u Sekretarijatu Parlamentarne skupštine BiH, davanje informacija koje nisu u skladu sa usvojenim stavovima Parlamentarne skupštine BiH i njenih radnih tijela, izuzev onih koji predstavljaju njegov lični stav i druge teže povrede propisane Kodeksom i drugim aktom.
Za nepoštivanje mjera pisemene opomone, novčane kazne i javne opomene u medijima
Ukoliko se pokrene postupak protiv zastupnika i delegata zbog kršenja kodeksa u postupku bi se morala održati rasprava na kojoj bi zastupnik ili delegat, protiv kojeg je podnesena prijava, ima pravo da iznese svoje viđenje navedenih činjenica i okolnosti u prijavi.
Zajednička komisija mogla bi pozvati na raspravu i eventualne svjedoke, ako je to u interesu utvrđivanja činjeničnog stanja.
U slučaju da Zajednička komisija utvrdi da su navodi podnosioca prijave neosnovani, a doneseni su s ciljem političke diskreditacije zastupnika ili delegata, podnosiocu prijave bit će izrečena mjera javna opomena s objavljivanjem u sredstvima informisanja.
Za nepoštivanje Kodeksa mogu se izreći sljedeće mjere: pismena opomena, novčana kazna i javna opomena s objavljivanjem u sredstvima javnog informisanja.
Za bІaže povrede Kodeksa izriče se opomena, a za teže povrede novčana kazna i javna opomena.
To bi u prijevodu značilo da bi Parlamentarna skupština BiH bila dužna javno imenovati zastupnika koji je naprimjer konzumirao alkohol.
Novčana kazna može se izreći jednokratno u visini do 70 posto mjesečnog paušala poslanika i delegata, koji nije u radnom odnosu i ne prima plaću u Parlamentarnoj skupštini BiH, odnosno u visini do 10 posto ukupnih mjesečnih primanja, plaća i paušal, zastupnika i delegata koji je u radnom odnosu i prima plaću u Parlamentarnoj skupštini BiH.
Javna opomena s objavljivanjem izricala bi se tako da se, nakon njenog izricanja,
objavljuje u sredstvima informisanja. Javna opomena postavlja se na internetsku
stranicu Parlamentarne skupštine BiH u trajanju od 30 dana.