Kompanija GIKIL (Global Ispat Koksna Industrija) iz Lukavca, više od 90 posto svoje robe prevozi željeznicom. Sav transport ide preko Željeznica FBiH. U zavisnosti od kapaciteta kompanije, Željeznice FBiH imaju, ili nemaju posao.
Obnova pruge
-Da se ulaže u željeznice, ulaže se, ali nije dovoljno. Infrastruktura je ogromna i traži veća ulaganja nego što je to za cestovnu infrastrukturu -kaže Osman Lindov, profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu.
Iz Željeznica FBiH, kažu da su veliki dio ulaganja usmjerili na obnovu i rekonstrukciju pruge na koridoru Vc.
-Prošle godine, završeni su radovi na remontu pruge na dionici Bradina-Čapljina u dužini od 134 km, gdje je izvršena zamjena kompletnog gornjeg stroja pruge i izvršena sanacija objekata. Vrijednost ovih radova, iznosila je oko 70 miliona KM – rekla je Senka Račić iz Željeznica FBiH.
Pored ovog ulaganja, na dionici Konjic – Čapljina, izvršena je rekonstrukcija signalno-sigurnosnih postrojenja.
– Ove godine, započet je remont na preostalih 36 km pruge od Bradine do Sarajeva, čijim će završetkom pruga Sarajevo – Čapljina u cijeloj svojoj dužini od 170 km biti remontovana-potvrdila je Račić za Faktor.
Radovi na ovoj dionici bi trebali biti završeni do aprila naredne godine, a vrijednost radova je procijenjena na oko 25 miliona eura.
Transport rude
Profesor Lindov sa Saobraćajnog fakulteta, kaže da željeznički saobraćaj u BiH, generalno ima perspektivu.
– Jedino što vadi željeznicu u ovom momentu je transport rude, ili pojedini masovni transporti za koje je i namijenjena željeznica – kaže Lindov.
Sanle Prelić iz GIKIL-a, rekao je da kompanija očekuju da će ŽFBiH uskoro završiti remont na prugama, tako da kad proizvodnja u GIKIL-u bude u punom kapacitetu, ne bude problema oko dopreme sirovina i otpreme gotovih proizvoda.
Prugom do mora
BiH se nalazi na Panevropskom koridoru Vc (Ploče – Budimpešta), naslanja se na Panevropske koridore X (Salzburg –Solun) i Vb (Rijeka –Budimpešta), ima izlaz na Luku Ploče. Samim tim, luka je svojim položajem veoma važna za privredu BiH.