Sve više tešanjskih firmi, slijedeći svjetska iskustva, u prvi plan ističu brend, a ne proizvođača. Kompletna općina danas ima deset hiljada zaposlenih radnika te 17 stranih kompanija koje izvoze 350 miliona maraka. Svaki 17. kamion s robom za izvoz je iz Tešnja.
Iz ovoga gradića brednirana roba odlazi na tržišta više od 60 zemalja, uključujući i Daleki istok.
“Od tešanjske privrede se više ništa ne može očekivati – ona je sve uradila. Načelnik i privrednici trebaju drugim sredinama pokazati šta je to što oni rade, da drugima prenesu taj know how”, tvrdi premijer Federacije BiH Fadil Novalić.
Kako je kazao predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić, riječ je o kompanijama koje mogu biti integratori u svojim oblastima, kompanijama koje mogu biti regionalni lideri i kompanijama koje pokazuju da se na bazi domaćih resursa mogu praviti vrlo ozbiljne i ekonomski perspektivne priče u BiH.
Ovih dana u Tešanj su stigli vrhunski svjetski stručnjaci iz oblasti brendiranja. Nisu došli radi firmi ili novih proizvoda kojima treba poboljšati međunarodni imidž. Došli su na poziv lokalnih vlasti. Naime, Tešanj i sam, kao grad, namjerava postati samostalan brend.
“Cilj je brendiranje lokalne zajednice kao mjesta pogodnog za investiranje, kao mjesta u kojem je ostvaren i kreiran jedan pozitivan poslovni ambijent, pozitivna poslovna klima”, ističe Suad Huskić, načelnik Općine Tešanj
Kako navodi Guven Borča, međunarodni stručnjak za brendiranje brendiranje je svojstveno svakome. Tešanj ima razvijenu privredu, ali se ta privreda može prenositi iz države u državu, iz grada u grad. Ali ako ste kao grad brend, ako imate tu dodatnu vrijednost, onda će proizvodnja ostati kod vas, upravo zbog izgrađenog brenda.
Vlasti na višim nivoima nikada nisu napravile provedivu strategiju koja precizira ulogu lokalnih zajednica u privrednom razvoju. Provedba Reformske agende, koja nam je ulaznica za članstvo u Evropskoj uniji, trebala bi olakšati poslovanje preduzećima kako bi zapošljavali nove radnike i stvarali nove vrijednosti. Primjer iz Tešnja pokazuje da i lokalne zajednice same mogu učiniti mnogo. Ostaje nada da će ovakvih pozitivnih iskustava biti sve više i u drugim malim sredinama.