Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Održan koncert “35 umjetničkih godina” sarajevskog pijaniste Zorana Jančića

U ponedjeljak navečer u Svečanoj sali Doma Oružanih snaga BiH u Sarajevu, održan je solistički koncert “35 umjetničkih godina” sarajevskog pijaniste Zorana Jančića.

Jančić je solističkim koncertom s djelima J.S.Bacha, Fazila Saya i Karolya Krombholza obilježio 35 godina svog umjetničkog rada. Svečanom koncertu u Sarajevu, prethodili su koncerti u Zenici, Splitu i Osijeku.
Početak koncerta je bio posvećen Bachovim Koralima i Preludijima koje su za klavir solo preradili pijanisti-kompozitori: Leopold Godowsky, Feruccio Busoni, Egon Petri, Harold Bauer i Alexander Siloti. Riječ je o pijanistima-kompozitorima koji su djelovali na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće.
Zoran Jančić…”pijanist koji pokazuje duboko osjećanje za svu muziku koju interpretira, njegov bogati i topli ton klavira, doseže srce svakog slušaoca…” kako je napisao kritičar lista Le Monde (Pariz), još jednom je potvrdio kako je riječ o pijanisti pod čijim prstima klavir zvuči kao simfonijski orkestar, sa svim nijansama i koloritima bogatog tona. U preradama Bachovih Korala publika je mogla čuti orguljski zvuk na klaviru, a nakon toga kao da se potpuno promjenio, Jančić je odsvirao “Paganini varijacije” turskog kompozitora Fazila Saya, na potpuno drugačiji način, kao da se promjenio i klavir i pijanist. Fascinantnu moć kontrole i vrhunsku preciznu tehniku pokazao je sarajevski pijanist u ovom urnebesnom klavirskom komadu koji je nastao prije desetak godina.
Prava muzička poslastica za brojnu sarajevsku publiku koja je, usprkos velikoj magli i hladnoći došla na Jančićev obljetnički koncert, bila je premijerna izvedba 12 koncertnih etida – “Muzički portreti” mađarskog kompozitora Karolya Krombholza. U 12 etida – slika, publika je mogla prepoznati poznate melodije djela poznatih pijanista-kompozitora iz 19. i 20. stoljeća. Riječ je o Eugenu D'Albertu, Ignazu Friedmanu, Camille Saint-Saensu, Sergeju Rachmaninovu, Emilu Saueru, Antonu Rubinsteinu, Ignazu Padarewskom, Leopoldu Godowskom, Ferucciu Busoniju, Franz Lisztu, Igoru Stravinskom i Claude Debussyu.
Krombholzove Etide – “Muzički portreti”, koje su objavljene 1982. godine, Zoran Jančić je izveo maestralno, prikazujući ponovno svu raskoš svog pijanističkog talenta i virtuoziteta, zaokružen izuzetnim nijansiranjem i veličanstvenom paletom boja koje je izvlačio iz koncertnog klavira Steinway&Sons, kojeg je posebno za ovaj koncert priredio zenički klavirštimer Amer Šanjta.
Sarajevska publika se mogla upoznati i sa novoosnovanim ciklusom koncerata //MAESTRO//  koji je i organizirao koncert, a čiji je voditelj također pijanist mlađe generacije, Bartolomej Stanković iz Visokog.
Proudly powered by WordPress