Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Rusmir Hrvić: Recept za uspjeh je izgradnja brenda

Recept za uspjeh je izgradnja brenda. Bez jakog i prepoznatljivog brenda nemoguće je izaći na inostrano tržište – izjavio je danas u Sarajevu predsjednik Uprave AS Group Rusmir Hrvić.

Hrvić je učestvovao na trećem od četiri FMCG, Retail &Agribusiness Premium Bruncha na kojem se radilo na promociji potencijala lokalnih i regionalnog tržišta. Skup kojeg je organizirala Infoarena i Europska banka za obnovu i razvoj bio je namijenjen predstavnicima ovog sektora na tržištu Bosne i Hercegovine.

– Smatramo da naši brendovi, koji su inspirisani bosanskom kuhinjom, kao bosanska kafa “zlatna dzezva”, “Klasov somun”, “zlatni lokum”, “zlatni puder” sigurno imaju prolaza na ino-tržištima i naš dokaz tome je da izvozimo u 27 zemalja. Primarni potencijali su naše znanje i naši uposlenici koji svakim danom ulažu svoj trud i napor da naši proizvodi budu što bolji, kvalitetniji i da uradimo što bolji dizajn i marketing – dodao je Hrvić.

Tokom prošle i ove godine, kako je dodao, dokazali su da se otkupom malina može  napraviti jedan sistem otkupa „od njive do stola“.

– Ove godine otkupili smo više od 1.100 tona maline od više od 800 kooperanata. Isti model može se primjeniti i na druge kulture poput pšenice, raža, ječma, itd. To je sigurno neiskorišteni segment gdje BiH ima ogromne kapacitete – izjavio je Hrvić.

Tuzlanski „Bingo“ već nekoliko godina nije samo lanac trgovina, nego su svoju djelatnost proširili i na proizvodnju – konzumna jaja, brojler pilići, tjestenina, fabrika flipsa, chipsa i drugih snack proizvoda.

– Kroz sav posao u 20 i više godina u retailu mi smo uvidjeli potencijale da se sami organizujemo jer jednostavno određene proizvodnje i roba nedostaju na ovom tržištu. Uz kadrovske potencijale koja imamo u svojoj organizaciji i uz kontakte koje smo kao velika kompanija uspostavili, u pojedinim  segmentima smo došli do saznanja da bi mogli organizovati jedan vid proizvodnje čime se ujedno doprinosi smanjenju uvoza tih roba – izjavila je izvršna direktorica kompanije Bingo Tuzla Ljiljana Kunosić.

Poseban segment u poslovanju Binga odnosi se na saradnju s domaćim proizvođačima, odnosno zaštitu domaće proizvodnje.

Premium Brunchevi su prilika za okupljanje top predstavnika lokalnog i regionalnog gospodarstva, a sve s ciljem kako bi se njihov potencijal mogao predstaviti na krovnom događanju FRA ARENI 2016 u Beču koja će okupiti i lidere zapadne Europe, zemlje Bliskog Istoka, zemalja CIS-a i Turske. Cilj je povezati industriju regije s industrijama na tim tržištima radi povećanja izvoza i privlačenja investicija.

Prvi čovjek poljoprivrednog sektora za središnju i jugoistočnu  Evropu EBRD-a Miljan Ždrale izjavio je da postoje značajni potencijali u regiji, a time i proizvođača iz BiH u sektoru maloprodaje i prehrambenom sektoru. Prije svega, kako je naglasio, zato što postoji dugoročna tradicija, a ovaj region je poznat po svojim proizvodima.

Govoreći o trendu konsolidacije, Ždrale je izdvojio iskorake domaćih kompanija u akvizicijama da bi mogle da budu konkurentne u smislu obima i savladavanja tehnologija, a samim tim i plasmana u regionu i šire. To su trendovi ne samo u maloprodajnom sektoru, nego u sektoru prehrambene industrije.

– Ono što je vjerovatno najizazovnije, ne samo u slučaju BiH, nego i regiona, jeste primarna poljoprivredna proizvodnja gdje jednostavno nedostaje, prije svega, jedna konzistentna agrarna politka, infrastruktura u smislu  adekvatnih silosa, transporta, ali smatram da je to dugoročni proces i da zaista nije iskorišten potencijal – dodao je Ždrale.

Napomenuo je da veliki dio poljoprivredne proizvodnje utiče na GDP i  zapošljavanje, te da bi svi relevantni u  privatnom  i javnom sektoru morali na to da obrate pažnju.

Na Premium Branchu Sarajevo učesnici su razgovorali o mogućnostima daljnjeg razvoja FMCG, Retail &Agribusiness sektora lokalno i u regiji, plasmanu roba i usluga na inostranim tržištima, traženju uspješnih poslovnih rješenja i privlačenju investicija.

Premium Brunch već je održan u Ljubljani i Zagrebu, a nakon Sarajeva, četvrti Premium Brunch ćebiti održan u Beogradu 17. decembra.

Proudly powered by WordPress