Rukovodstvo Regulatorne agencije za komunikacije BiH (RAK) zatražilo je jučer od predstavnika BH Telecoma, Telekoma Srpske i Hrvatskih telekomunikacija Mostar, da smanje cijene svojih usluga. Zahtjevi se odnose na korisnike usluga mobilne i fiksne telefonije.
Krajnji korisnici
– Na osnovu zaključaka sa sjednice Zastupničkog doma PSBiH održane 12. januara 2016. godine, Agencija je pokrenula proces definisanja kratkoročnih mjera koje imaju za cilj poboljšanje uslova za krajnje korisnike, te jačanje konkurencije na tržištu mobilne telefonije. Telekom operateri su obavezani da se u roku od 14 dana izjasne o predloženom nacrtu mjera – rekla nam je portparolka RAK-a Amela Odobašić.
Na pomenutoj sjednici Zastupničkog doma PSBiH zaključeno je da građani BiH plaćaju najveće cijene usluga u mobilnoj telefoniji. Zbog toga je RAK-u dat rok od 90 dana da osigura usklađivanje cijena u mobilnoj telefoniji sa onima u regionu.
Osnovni zahtjev koji je na ovom sastanku postavljen pred telekom operatere je da se smanji cijena pretplate za postpaid korisnike. Cijena bi trebala biti smanjena tako da telekom operateri praktično plate PDV o svom trošku. To znači da bi sadašnja visina pretplate bez obračunatog PDV-a trebala postati cijena pretplate sa PDV-om.
Također, od telekoma se traži da korisnicima ponude i korisnički paket sa maksimalnom visinom pretplate, sa PDV-om, od 10 KM, u koji će biti uključeno i 50 minuta razgovora i 50 SMS poruka.
Pozivi iz mobilne prema drugoj fiksnoj mreži trebao bi se obavljati po istoj cijeni kao i razgovor prema vlastitoj fiksnoj mreži, odnosno da se izjednače cijene poziva prema bilo kojoj fiksnoj mreži.
Cijene poziva prema inostranstvu ne bi smjele biti veće od granične cijene govorne usluge u međunarodnom saobraćaju.
Fiksna telefonija
Ako telekomi naplaćuju uspostavu poziva, kao obračunsku jedinicu moraju uzeti vremenski period od jedne sekunde.
Ono što će možda i najviše obradovati korisnike prepaid mobilne telefonske usluge je da RAK traži da rok važenja doplate, nakon aktivacije ili nakon nadopune bilo kojim iznosom, treba trajati 90 dana. Trenutno taj rok zavisi od visine dopune.
Što se tiče fiksne telefonije, od operatera su zatražene samo dvije stvari, a to je da se izjednače cijene poziva prema svim fiksnim mrežama, te da cijena poziva pri drugim mobilnim mrežama bude jednaka cijeni prema vlastitoj mobilnoj mreži i cijeni terminacije u mobilne mreže.