Akcize i putarine na naftu i naftne derivate su sve veće da bi se mogli kreditno zadužiti za izgradnju autocesta i održavanje cesta. Prvi ljudi Cesta i Autocesta u Federaciji govore koji će to projekti biti realizirani u narednom periodu.
Vlasti povećanje akciza i putarina pravdaju kao osnov za kreditno zaduženje za izgradnju koridora 5c i magistralnih pravaca u Federaciji. Samo za izgradnju koridora 5c potrebno je zaduženje u iznosu od oko 900 miliona eura. Ove godine planirano je povlačenje 76 miliona eura.
“Radi se o dva kredita: jedan od 36 miliona eura za LOT 2 zeničke zaobilaznice, čime se ona u potpunosti finansijski zatvara. Drugi od 40 miliona eura je za drugu fazu dionice Svilaj – Odžak, čime će se završiti sjeverni ulaz u BiH na koridoru 5c”, pojašnjava v.d. direktora Autocesta FBiH Jasmin Bučo.
U Cestama Federacije naglašavaju da su sve veći nameti, kako za naftu, tako i prilikom registracije vozila, uslov za kreditna zaduženja za veliki broj projekata magistralnih i lokalnih cesta u cijeloj Federaciji.
“Sva ta povećanja dijele se 60:40. Mi dobivamo manji dio 40% i gradimo velike infrastrukturne projekte”, kaže direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić.
Kao i u Autocestama Federacije, tako i u Cestama Federacije planiraju veliki broj projekata, od pravca Bihać – Bosanska Krupa do izgradnje južne obilaznice oko Mostara, nastavak radova na sarajevskoj zaobilaznici, putu Neum – Stolac itd.
Sa svim tim kreditnim sredstvima Federacija će biti veliko gradilište, ali je izvjesno da koliko god se povećavale akcize i putarine, kreditna zaduženja za izgradnju cijelog koridora 5c neće biti moguća, jer za ostatak radova na koridoru 5c potrebno je više od dvije milijarde eura.
Veliki projekti na koridoru 5c se tek trebaju realizovati. Dionica Vlakovo – Tarčin je prva dionica autoputa od Sarajeva prema Mostaru. Da bi glavni grad i jug zemlje bili povezani autoputem potrebno je izgraditi i dionice Tarčin-Konjic i Konjic-Mostar sjever. Ovo je ujedno i najzahtjevnija dionica, i finansijski i građevinski za izgradnju, jer uključuje i izgradnju tunela Prenj dužine oko 10 km.
Pompezno najavljivani projekti poput autoputa Žepče – Tuzla – Orašje i slični, kako sada stvari stoje, sačekat će bolja vremena ili neke nove akcize, zaduženja i investitore, a građani će većinom, kao i do sada, voziti se magistralnim cestama.