Uprkos činjenici da je, zbog najnovijih trendova u svijetu, tržište telekomunikacija u BiH u padu, “BH Telecom” u protekloj godini, ali i u prvom kvartalu 2016., bilježi rast broja korisnika. Poduzimajući niz mjera koje su išle u pravcu stabiliziranja prihoda i boljeg upravljanja troškovima, ova kompanija lani je napravila rezultat koji je bolji nego godinu ranije, i to nakon dugog niza godina.
– Od 2009. dobit je bila u konstantnom padu. Ono što smo kao drugi dio zadatka pred sebe postavili, zahtijevalo je duže vrijeme i pripreme i za prvi kvartal ove godine imamo podatke o stabilizaciji prihoda, bez obzira na to što sve mjere koje su pripremane i koje se pripremaju nisu implementirane u potpunosti – riječi su Mirsada Zaimovića, generalnog direktora „BH Telecoma“.
Dobit preduzeća
U međuvremenu su, dodaje Zaimović, rasli i troškovi, tako da je dobit od 2009. bila u konstantnom padu i, što je još bitnije kao pokazatelj poslovanja, EBITDA, koja je padala od 2006. do 2014. EBITDA je pojam koji obuhvata dobit preduzeća ne uzimajući u obzir rashode kamata, poreze i amortizaciju preduzeća. Ovaj pokazatelj pruža značajniju mjeru zarađivačke moći kompanije.
– Samim tim, s padom EBITDA-e padala je i vrijednost „BH Telecoma”. U uvjetima kada je i konkurencija padala, povećali smo EBITDA-u za sedam miliona KM, što je, u konačnici, podiglo vrijednost kompanije za više od 50 miliona KM – dodaje prvi čovjek „BH Telecoma“.
U posljednjih nekoliko godina sve su glasnije priče o mogućoj privatizaciji kompanije, a u javnosti su bili iznošeni „pro et contra“ stavovi kada je u pitanju ovaj potez. Zaimović pojašnjava:
Vrijednost kompanije
– Od 2006. do 2014. godine, u vrijeme kada je vrijednost “BH Telecoma” pala za više od 400 miliona KM, u budžet smo unijeli na ime dividende više od 922 miliona KM, a uz PDV, porez na dobit, doprinose, donacije i sponzorstva, dolazimo do cifre od oko dvije milijarde KM. Svi ovi podaci govore da bi prodaja 2006. godine bila pogrešna, jer bi tada država izgubila više od 500 miliona KM. Dakle, dobila bi 400 miliona više za prodaju, ali bi izgubila na dividendi blizu milijardu KM. Sad kad smo povećali dobit, stabilizirali prihode, povećali vrijednost firme i pokazali da se možemo nositi s konkurencijom, nema ni ekonomskih razloga za privatizaciju.
Osim već najavljene implementacije 4G mreže, u ovoj kompaniji najavljuju niz novih poteza kojima će još više poboljšati usluge.
– Do kraja godine, osim uvođenja 4G mreže, imat ćemo nove usluge i pakete usluga koji će, prema našim prognozama, donijeti znatno povećanje broja korisnika. Naš je cilj pružiti korisniku bolju, kvalitetniju i jeftiniju uslugu, a sve to u konačnici će doprinijeti da ostanemo ono što jesmo trenutno – lider na tržištu telekomunikacija u BiH – kaže na kraju Zaimović.
Premašen plan
Prema Zaimovićevim riječima, dobit kompanije premašila je i očekivanja vlasnika.
– Na bazi upravljanja troškovima, ostvarili smo rezultat koji je za 20 miliona KM veći od onoga što je bio plan. Očekivano je 70 miliona KM, a ostvarili smo blizu 90 miliona KM dobitka – kaže Zaimović.