Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Uvezeno više od 25 hiljada vozila: Koliko su Bosanci i Hercegovci potrošili na automobile

U prva četiri mjeseca 2016. u BiH je ukupno uvezeno 25.831 putničko motorno vozilo ukupne vrijednosti 198 miliona KM, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH dostavljeni Faktoru.

Nastavak je to uzlaznog trenda uvoza vozila, a za koje je samo ove godine plaćeno više od 36,3 miliona KM uvoznih dažbina. Međutim, efekti nedavno usvojene odluke Vijeća ministara BiH o ograničavanju uvoza polovnih automobila na one sa minimalno Euro 4 normom, znat će se tek u narednom periodu.

Stanje na tržištu

Kako su za Faktor izjavili iz jednog mostarskog prodajnog salona, koji se bavi prodajom novih i polovnih vozila, još uvijek je rano govoriti o eventualnom povećanju prodaje novih vozila.

– Trebat će se pričekati mjesec, dva da se vidi pravo stanje na tržištu automobila. Unazad mjesec dana uvozila su se još uvijek vozila sa Euro 3 normom po starim propisima. Ako se pogledaju statistike iz prošle godine, pa i prije, primjetno je bilo povećanje uvoza vozila sa godištima između 2001. i 2005. – kazao nam je izvor.

Ovlašteni sudski vještak za saobraćaj Ševal Kovačević izjavio je za Faktor da je Euro 4 norma u EU uvedena je početkom 2005. godine.

– To je sad već više od 10 godina i takva vozila su dosta kvalitetna. Pravi haos nastao je kada je odobren uvoz vozila sa Euro 3 normom, jer je opća starost voznog parka u BiH podignuta na 17,5 godina. To je pokvarilo i prosjek tehničke ispravnosti vozila na cestama – rekao je naš sagovornik.

Opasno okruženje

Prema njegovim riječima, tome je dosta doprinijela i teška ekonomska situacija gdje su ljudi primorani kupiti polovan automobil.

Naš sagovornik pojašnjava da bi MUP trebalo opremiti brzim vozilima, ali i laptopima sa kojih imaju odmah pristup centralnom registru, kao i pojačati kontrolu učesnika u saobraćaju.

Kriminal na točkovima

– Moramo shvatiti da je saobraćaj opasno okruženje. Vozila u saobraćaju moraju biti tehnički ispravna ali se mora ulagati i u cestovnu infrastrukturu. Danas na svakih 100 ili 200 metara grade se benzinske pumpe, a ne ulaže se u infrastrukturu. Slabo se primjenjuju zakonske sankcije za prekršioce, kao i za povratnike u krivičnim djelima – upozorava Ševal Kovačević i dodaje da je “danas najveći kriminal na točkovima”.

Proudly powered by WordPress