Skupština Zeničko-dobojskog kantona je razmatrala i usvojila Izmjene i dopune Odluke o organiziranju i načinu obavljanja taksi prijevoza putnika u Zeničko-dobojskom kantonu iz 2010. godine
Nakon što su izmjene i dopune ove odluke usvojene na Vladi ZDK te u skupštinsku proceduru upućene iste, 2014., sada je napokon i usvojena, zbog čega nisu bili zadovoljni u Udruženje taksista ZDK. Podsjetimo, negativno mišljenje o Odluci iz 2010-te, dalo je i Konkurencijsko vijeće BiH, koje je naložilo izmjene i usklađivanje u zakonske okvire te zaprijetilo novčanom kaznom od 50.000 KM za pravno lice (ZDK) te 10.000 KM za odgovornu osobu (ministra saobraćaja).
– Vidjeli ste i sami. Mislio sam da će ova Skupština i ovi ljudi imati razumjevanja za taksiste, međutim, razočarali su me i kao čovjeka i kao građanina. Jer, razgovarali smo sa predstavnicima vodećih stranaka i davali su nam obećanja. Sada vidimo da su bila lažna- kaže Kasim Đulić, predsjednik Udruženja taksista ZDK, koji se zbog svega osjeća izigranim.
On je, kaže, na osnovu diskusija očekivao da se ova odluka vratiti u proceduru, ali da nijednog trenutka nije mislio da će s tolikim brojem glasova (30 za, bez glasova protiv i dva suzdržana-op.a.), Odluka biti usvojena.
-Mi s ovim nećemo stati. Obavijestit ću predstavnike udruženja u ZDK. Donijet ćemo neki stav, ali najvjerovatnije idemo u proteste i blokade pa kud puklo da puklo. Jer, mi nemamo kud- kaže Đulić, koji dodaje da vlasti najviše smeta Udruženje, koje se ovim može i ugasiti. ZDK ima 447 taksista, kaže Đulić, koji dodaje da su svi protiv ovakve odluke te da vjeruje da će biti žestoke demonstracije.
-Taksisti više neće moći predlagati rješenja svog životnog pitanja. Oni ćenam sada u kancelarijama raditi šta hoće. Imaju mogućnosti da donesu odluku da, umjesto jednog taksiste na 1.000 stanovnika, sada mogu odrediti da to bude jedan taksista na 500 do 1.000 stanovnika. Sada nas u Zenici ima 150, a bit će nas 300 i niko više neće moći zaraditi. Onda ćemo se svi odjaviti i taksirati na crno. Jer, ko ima koristi od poreskih obaveznika koji ne mogu plaćati svoje obaveze.
Resorni ministar prometa i komunikacija Fahrudin Brkić pak, ističe kako se prijedlog ove odluke više od dvije godine „kiselio“, ali da je nekada morao i doći na dnevni red, što je sada i učinjeno. Jer, kaže Brkić, Konkurencijsko vijeće BiH, naložilo da se odluka preispita, izmjeni i uskladi sa Zakonom o konkurenciji BiH.
– Suština ovih izmjena i dopuna je da se usklađuju sa Zakonom o cestovnom prijevozu i Zakonom o konkurenciji. Svim općinskim i gradskim službama sada omogućavamo da odrede broj taksista u rasponu od 500 do 1000 stanovnika, a one će same odrediti koliki je potreban broj taksista na njihovom području.
Istovremeno, ovlasti koje je Udruženje imalo, a odnose se na raspoređivanje taksi stajališta, sada se prenose na nadležne općinske službe- kaže Brkić koji ističe da je Udruženju taksista ZDK sporno i što će se sada morati javiti na javni poziv, sa jasno utvrđenim kriterijima za odabir taksista po općinama.