Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Volkswagen zbog dostavljača Prevent iz BiH obustavio proizvodnju Golfa

Volkswagen (VW) je obustavio proizvodnju automobila marke Golf. Desetinama hiljada radnika prijeti kraćenje radnog vremena ili prisilni godišnji odmor, a blokada bi VW mogla skupo koštati, piše magazin Der Spiegel.

Asa Prevent Group, odnedavno je vlasnik je dva njemačka dostavljača ES Gussa i Car Trima, zbog kojih je Volkswagen obustavio proizvodnju automobila marke Golf. Naime, Prevent ne isporučuje potrebne komponente.

Članica Prevent grupe Car Trim pokrenula je sudski spor s VW-om, a do okončanja spora je prekinula isporuku autopresvlaka. U međuvremenu je i druga članica Prevent grupe iz Njemačke ES Automobilguss prekinula isporuku dijelova koji se ugrađuju u mjenjače. Razlog još nije poznat, ali se smatra da je riječ o neuspjelom zajedničkom projektu.

Njemački automobilski gigant Volkswagen navodi da je prošle sedmice prema dobavljču otišao i sudski nalog da nastavi sa isporukama, ali se nalog ne poštuje.

Sjedište ASA Prevent Group je u Bosni i Hercegovini, čiji je vlasnik, kako prenosi DW, iz BiH, a očekuje se da će ovakva situacija imati svoj epilog i u u našoj zemlji. Grupacija Prevent u BIH zapošljava oko 6.500 radnika a najznačajniji dio posla obavlja upravo za Volkswagen. Prevent BIH je u maju ove godine obavijestio javnost da je preuzeo Car Trim, pri čemu je postao vlasnik firme, ne samo u BiH,  nego kompletne grupacije koja ima nekoliko proizvodnih lokacija u Njemačkoj, Češkoj i BiH. Inače, putem ove kompanije u Žepču je zaposleno 1000 radnika, prenosi TV1.

Poznato je i koliki značaj VW-a za njemačku ekonomiju a ovaj zastoj u proizvodnji Njemcima je ravan katastrofi, pa je sasvim izvjesno da bi Volkswagen mogao potražiti novog dobavljača. Što bi u konačnici za Prevent BIH značilo gubitak najvećeg klijenta i zasigurno, u najboljem slučaju, smanjenje broja radnika.

U prilog ovoj tvrdnji govore i navodi lista Der Spiegel koji piše da bi VW mogao poduzeti drastične mjere kako bi dobio neophodne dijelove. Glasnogovonik VW-a kaže  da su dostavljači u oba slučaja obavezni dostavljati dijelove.

Obustavom proizvodnje Golfa u tvornicama VW se bavi i Tagesspiegel koji podsjeća da je Prevent u aprilu preuzeo Car Trim i da je u junu regionalni list iz Chemnitza Freie Prese pisao o talasu otpuštanja radnika u toj firmi.

“Pouzdanost je jedna od najvažnijih osobina u ovoj branši. Svaki proizvođač zavisi od toga da dijelovi dođu na vrijeme kako ne bi dolazilo do zastoja u proizvodnji“, piše Süddeutsche Zeitung.

Proudly powered by WordPress