Osnova za reviziju
Izvršili smo reviziju konsolidovanih finansijskih izvještaja Budžeta Zeničko-dobojskog kantona (u daljem tekstu: Kanton) za 2012. godinu (bilansa stanja na dan 31. decembar 2012. godine i odgovarajućeg računa prihoda i rashoda, izvještaja o izvršenju budžeta za godinu koja se završava na taj dan) i reviziju usklađenosti poslovanja sa važećim zakonskim i drugim relevantnim propisima.
Odgovornost rukovodstva
Rukovodstvo Kantona odgovorno je za izradu i fer prezentaciju finansijskih izvještaja u skladu sa posebnim propisima u Federaciji o računovodstvu i finansijskom iz vještavanju u javnom sektoru. Ova odgovornost obuhvata i kreiranje, primjenu i održavanje internih kontrola koje su relevantne za pripremu i fer prezentaciju finansijskih izvještaja koji ne sadrže materijalno značajne pogrešne iskaze nastale usljed prevare i greške, kao i odabir i primjenu odgovarajućih računovodstvenih politika i računovodstvene procjene koje su razumne u datim okolnostima. Rukovodstvo je takođe odgovorno za usklađenost poslovanja Vlade sa važećim zakonskim i drugim relevantnim propisima, uključujući i odredbe zakona i propisa koji određuju iznose i objelodanjivanje u finansijskim izvještajima.
Odgovornost revizora
Naša je odgovornost da izrazimo mišljenje o finansijskim izvještajima na osnovu provedene revizije. Reviziju smo izvršili u skladu sa Zakonom o reviziji institucija u FBiH (”Sl. novine FBiH”, broj 22/06) i Okvirom međunarodnih standarda Vrhovnih revizorskih institucija-ISSAI Okvir u BiH („Sl.glasnik BiH“ broj 38/11 i „Sl.novine FBiH“, broj 30/11). Ovi standardi nalažu da radimo u skladu sa etičkim zahtjevima i da reviziju planiramo i izvršimo na način koji omogućava da se, u razumnoj mjeri, uvjerimo da finansijski izvještaji ne sadrže materijalno značajne pogrešne iskaze. Naša odgovornost je također da izvršimo procjenu da li je poslovanje usklađeno sa važećim zakonskim i drugim propisima, da li se sredstva koriste za utvrđene namjene, te da se izvrši ocjena finansijskog upravljanja, funkcije interne revizije i sistema interne kontrole.
Revizija uključuje sprovođenje postupaka u cilju prikupljanja revizorskih dokaza o usklađenosti poslovanja i o iznosima i objelodanjivanjima datim u finansijskim izvještajima. Izbor postupka je zasnovan na revizorskom prosuđivanju, uključujući procjenu rizika materijalno značajnih pogrešnih iskaza u finansijskim izvještajima usljed prevare i greške. Prilikom procjene rizika, revizor razmatra interne kontrole koje su relevantne za pripremu i fer prezentaciju finansijskih izvještaja, u cilju odabira revizorskih postupaka koji su odgovarajući u datim okolnostima, ali ne u cilju izražavanja odvojenog mišljenja o efektivnosti internih kontrola. Revizija također uključuje ocjenu primijenjenih računovodstvenih politika i značajnih procjena izvršenih od strane rukovodstva, kao i ocjenu opšte prezentacije finansijskih izvještaja. Smatramo da su pribavljeni revizorski dokazi dovoljni i odgovarajući i da obezbjeđuju osnovu za naše revizorsko mišljenje.
Osnova za izražavanje mišljenja:
1. Ne može se potvrditi vrijednost iskazane imovine iz bilansa stanja za iznos od 62.444.779KM, obzirom da je ista po Zaključku Vlade trebala biti isknjižena iz finansijskih evidencija kantonalnih organa uprave i ustupljen krajnjim korisnicima (tačka 4.7. Izvještaja);
2. Nisu poštovane odredbe članova 4., 22. i 23. Zakona o budžetima u FBiH, jer nije vršeno usaglašavanje rashoda sa ostvarenim prihodima. Navedeno je imalo za posljedicu ostvareni deficit za 2012. godinu u iznosu 16.045.503 KM, odnosno akumulirani deficit u iznosu 49.112.158 KM (tačka 4.9. Izvještaja);
3. Nisu poštovane odredbe članova 2. i 31. Zakona o budžetima u FBiH, kojim je utvrđeno da budžetski korisnici mogu stvarati obaveze samo za namjene i do visine utvrđene u Posebnom dijelu budžeta, jer su stvorene obaveze u iznosu 3.394.951 KM iznad Budžetom odobrenih (tačka 4.3 Izvještaja);
4. Nisu dosljedno primjenjene odredbe Zakona o javnim nabavkama BiH u dijelu primjene propisane vrste postupka odabira dobavljača i osiguravanja zadovoljavajuće konkurentnosti prilikom nabavke kako stalnih sredstava tako i kod izbora dobavljača za tekuće izdatke (tačka 4.6. Izvještaja).
Mišljenje sa rezervom
Po našem mišljenju, osim za efekte koje na finansijske izvještaje mogu imati stavke navedene u prethodnom pasusu, finansijski izvještaji Budžeta Zeničko-dobojskog kantona, po svim bitnim pitanjima prikazuju istinito i objektivno stanje imovine i obaveza na dan 31.12.2012. godine, rezultate poslovanja i izvršenja budžeta, za godinu koja se završava na taj dan, u skladu sa prihvaćenim okvirom finansijskog izvještavanja.
Finansijsko poslovanje Budžeta Zeničko-dobojskog kantona u toku 2012. godine, osim za napomene navedene u tačkama 1 do 4 u prethodnom pasusu, je bilo u svim materijalno značajnim aspektima usklađeno sa važećom zakonskom regulativom.