Uz kraj raspusta i početak drugog polugodišta donosimo novi tekst našeg uvaženog gosta autora, dugogodišnjeg pedagoga Fehima Barakovića:
- RAD U ŠKOLI
- Rad u školi shvati kao rad tvojih roditelja na njihovom radnom mjestu!
- Dolazi redovno u školu!
- Donesi sav pribor potreban za rad u školi (kontroliši svoju torbu-tašnu prema rasporedu časova)!
- Kad zvoni za početak nastavnog časa budi na svom radnom mjestu i pripremi sav pribor za rad!
- Pristojno dočekaj nastavnika, jer to spada u kulturu tvoje ličnosti!
- Pažljivo prati nastavu i aktivno učestvuj u radu!
- Ako nešto ne razumiješ, traži objašnjenje od nastavnika!
- Obavezno se interesuj da li si uspješno radio na časovima i kakvu si ocjenu zaradio – dobio!
- Školski odmor iskoristi za jelo i mali predah od rada na času, a ne za jurnjavu i nedolično ponašanje!
- Nakon završene nastave idi kući, ne zadržavaj se u školi (ako to nije potrebno), oko škole i na ulici!
NAPOMENA:
Ti si član razredne zajednice i kolektiva cijele škole, pa ti ne može biti svejedno kako se ponašaš u školi i izvan škole. Samo uzornim ponašanjem doprinijet ćeš ugledu svoje škole.
- RAD KOD KUĆE
- Odredi svoje STALNO RADNO MJESTO (stol, stolica, knjige i drugi pribor, te raspored časova)!
a) Izvor svjetla treba biti lijevo od radnog mjesta
b) Radno mjesto drži UREDNO (spremaj ga nakon svakog učenja)
c) Sve što je suvišno (osim knjiga-udžbenika i drugog radnog pribora) skloni sa radnog mjesta
- VRIJEME UČENJA odredi prema rasporedu časova!
a) Zbog ZABORAVLJANJA uči isti dan predmete koji su taj dan bili u rasporedu časova (sjeti se da prvi i drugi dan najviše zaboravljamo)
b) Odredi sebi neki PRIVLAČNI CILJ prije nego počneš učiti: šetnja, igra, čitanje knjige, gledanje neke televizijske serije i drugo (što ćeš raditi u slobodno vrijeme).
c) Odredi unaprijed VRIJEME UČENJA jednog nastavnog predmeta i pauzu-odmor od 5-10 minuta (stavi sat na radni stol).
d) Nemoj prekidati učenje jednog nastavnog predmeta dok ne završiš učenje.
- Najprije treba naučiti ili ponoviti gradivo iz udžbenika i teke (bilježnice, sveske), a onda pisati zadaće.
a) ZAPAMTI: Zadaće kod kuće ne odnose se samo na pisanje i rješavanje zadataka, već i na učenje i ponavljanje.
b) KAKO ĆEŠ SE UVJERITI DA SI NAUČIO?
ODGOVOR: Kad možeš samostalno izložiti gradivo i primijeniti znanje u rješavanju zadataka (pismenih i usmenih).
- KAKO UČITI IZ KNJIGE-UDŽBENIKA, TEKE BILJEŽNICE, SVESKE I DRUGI TEKST?
a) Najprije pročitaj kratak sadržaj ili rezime (ako postoji na kraju teksta).
b) Zatim pročitaj cijeli tekst pažljivo.
c) Podijeli ga po smislu na cjeline (upiši brojke ili riječi koje odgovaraju sadržaju odlomka).
d) Načini skicu teksta.
e) Upotpuni tu skicu sa skicom iz školske teke (ako ste to već uradili u školi).
f) Pročitaj najprije prema skici, a onda bez skice.
g) Najvažnije je da uočiš uzroke i posljedice, a ne da naučiš tekst napamet.