Večeras je, u okviru festivala Dani Avde Smailovića, pred mnogim sugrađanima koji su posjetili Malu salu Multimedijalnog centra “Prijeko”, održana Muzička tribina pod nazivom: “Uloga i mjesto muzike Avde Smai(j)lovića i općenito muzičke umjetnosti u odnosu na današnju muzičku praksu”.
Veoma zanimljiva tribina okupila je brojne sugrađane, a u okviru same tribine govorili su: Ibrahim Smailović, Bartolomej Stanković, Maja Baralić-Materne, Lejla Džambazov, Mahir Provalić, te Emir Pihljak.
Na samom početku tribine govorilo se o Avdi Smailoviću, odnosno, o njemu kao čovjeku i o njegovim djelima, te je u svom kratkom izlaganju njegov brat, Ibrahim Smailović pojasnio kako je njegov brat živio, te je poseban segment priče zauzela promjena Avdinog prezimena iz Smajlović u Smailović, zbog greške izdavača njegovih djela.
Nakon ovog uvodnog izlaganja profesorica Lejla Džambazov je predstavila prezentaciju u okviru koje je govorila o ulozi muzičkog obrazovanja i sredine u kojoj je živio na životni put Avde Smailovića, te je govorila općenito o muzici i kulturnim društvima u Visokom, tokom proteklog stoljeća. Na kraju prezentacije napravljena je i paralela sa današnjim vremenom i prostorom u kojem živimo, te je konačni zaključak bio da se u prošlom stoljeću puno više pažnje posvećivalo samoj umjetnosti i muzičkoj umjetnosti, te je Avdo Smailović zaista mogao da pokaže svoj puno talenat, što je mnogo drugačije danas.
Muzički show programi kao loša vizualizacija muzike
U drugom dijelu tribine više govora je posvećeno današnjoj muzičkoj praksi i pojavi show programa koji proklamuju muzičku umjetnost, ali na potpuno pogrešan način, budući da se ne predstavlja umjetnička strana muzike, nego se forsira masovna produkcija zbog zarade. U okviru ove teme govorili su Maja Baralić-Materne, kao novinarka i muzička hroničarka, Mahir Provalić, kao profesor u ŠOMO “Avdo Smailović” i Emir Pihljak, kao učesnik jednog ovakvog show programa. Vrlo zanimljiva diskusija dovela je na kraju do zaključka da je danas potreba vizualizacije nadmašila potrebu osjećajnosti, zbog čega muzička umjetnost gubi na značaju, jer bi se u tom slučaju muzici morao dati vizuelni identitet, iako, prema riječima govornika, dovoljno je pažljivo slušati, sklopiti oči i unutrašnjim čulima vizualizirati muzička djela.
Sutra historijski koncert “Ko je bio Avdo Smailović”
Sutra, u okviru petog, posljednjeg dana festivala biti će upriličen historijski koncert pod nazivom “Ko je bio Avdo Smailović”, a u okviru kojeg će nastupiti: Marina Tomić, Lindsey Kleisler, Bartolomej Stanković, te učenici OMŠ “Avdo Smailović” iz Goražda i učenici ŠOMO “Avdo Smajlović” Visoko.
Koncert će biti historijski jer će na njemu, po prvi put, biti izvedena djela velikog bosanskohercegovačkog i visočkog kompozitora Avde Smailovića, što do sada nije zabilježeno nigdje na ovim prostorima, iako ovaj velika itekako zaslužuje posebno mjesto u našem društvu.
Koncert će biti održan u Velikoj sali Multimedijalnog centra “Prijeko”, sa početkom u 20:00 sati, a ulaz je, kao i protekla četiri dana, besplatan.