Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Štetan ugovor: Avioni ne bi bili u vlasništvu BH Airlinesa čak da ih je kompanija i otplatila

Vlada Federacije BiH je početkom godine zadužila stručnjake iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo da razmotre mogućnosti o pokretanju stečajnog postupka nad BH Airlinesom. Jedina aviokompanija u Bosni i Hercegovini više ne može opstati na tržištu, piše agencija Patria.

Dugovanja BH Airlinesa na današnji dan su ogromna, daleko veća nego što vrijedi kompletna imovina kompanije! Revizorski izvještaj pokazao je da je gubitak BH Airlinesa krajem januara 2016. premašio 43 miliona KM, dok je ukupni kapital kompanije oko 18 miliona KM. Najviše duguju austrijskoj lizing kompaniji HETA, koja potražuje više od 25 miliona KM. Slijedi Međunarodni aerodrom Sarajevo sa 6,4 miliona KM potraživanja, zatim strani dobavljači sa 4,2 miliona KM… Potraživanja zaposlenika su oko 2,7 miliona KM…

Kako je moguće da jedina aviokompanija u BiH propada? Zbog čega za nju nema posla? Ekonomski stručnjaci upozoravaju da se već 2005. godine vidjelo da BH Airlines nema nikakve izglede na tržištu. Kompanija je više trošila nego je zarađivala. Ogromni izdaci išli su na otplatu dva aviona ATR-72-212 koje je Vlada FBiH kupila od Hypo lizinga oko 200.000 KM mjesečno.

Na čelu tadašnje Vlade nalazio se premijer Ahmet Hadžipašić, a  avioni su plaćeni 18,4 miliona KM, a banci je za deset godina trebalo vratiti nešto više od 25 miliona KM. Tadašnji ministar prometa i komunikacija FBiH bio je Nedžad Branković.

Rifat Tirak, bh. stručnjak za avijaciju rekao je za Patriju da su avioni plaćeni tri do pet puta skuplje nego je njihova stvarna vrijednost bila u tom trenutku. No, viša cijena aviona nije jedini štetan dio ugovora između Vlade FBiH i Hypo lizinga. Najveća nelogičnost ugovora koji je potpisala tadašnja Vlada bila je u tom što bi avioni ostali u vlasništvu austrijskog lizinga čak i nakon što bi BH Airlines izmirio dugovanja.

– Takav ugovor sa lizingom ne bi potpisala ni djeca iz vrtića – rekao je Tirak.

Branković se 2014. godine pravdao da je ugovor potpisan između BH Airlinesa i lizinga bio najbolje rješenje. No, avioni ove kompanije koji ne lete pokazuju sasvim suprotno.

Tužilaštvo BiH 11 godina poslije još uvijek nije nikoga procesuiralo zbog propasti jedine bh. aviokompanije, piše Patria.

Proudly powered by WordPress