Svi volimo besplatne aplikacije, ali s obzirom na to da i developeri aplikacija moraju nešto da jedu, njihov trud i uložena sredstva u kreiranje aplikacije moraju da generišu zaradu na neki način. Reklama ubačena tu i tamo za nekoga možda ne izgleda kao veliki problem ili smetnja, posebno kada imate u vidu da za 0 dolara/eura dobijate odličnu aplikaciju. Međutim, nova studija sugeriše da freemium model utiče na naše mobilno iskustvo i više nego što mislimo.
Prvo, reklame su iritantne. Prosječni, ali i većina drugih korisnika nisu ljubitelji reklama. Trpimo ih zato što smatramo da su dobra alternativa naspram plaćenih aplikacija, iako zaista nismo srećni kada ih vidimo.
Freemium koncept nekada nas može koštati daleko više od konkretne kupovine aplikacije. Ukoliko se radi o igri koja stvara zavisnost, nerijetko ćete se naći u situaciji da kupite sadržaj koji vam se ponudi, kako biste olakšali prelaženje igrice. Stoga i ne čude informacje da je Candy Crush Saga u 2014. godini zaradila 1,3 milijarde dolara – i to sve preko in-app kupovina.
Toliko smo o tome pisali i čitali, ali da ponovimo još jednom – reklame “jedu” bateriju. Konstantno se žalimo na kapcitete baterija na telefonima i drugim mobilnim uređajima, na njihov kratak radni vijek, ali pritom zaboravljamo da u pozadini imamo gomilu aplikacija i programa koji troše tu istu bateriju. O reklamama u besplatnima aplikacijama i igrama ne treba ni trošiti riječi. Prema istraživanju USC, UCSE i RIT univerziteta, aplikacije sa reklamama troše oko 16% više energije baterije. Tu je i gomila drugih problema koje besplatne aplikacije mogu izazvati, a da na to i ne pomislimo kada razmatramo potencijalnu kupovinu aplikacije ili preuzimanje besplatnog programa. Tu je usporavanje uređaja, ili uzimanje onog neprocjenjivog skladišnog prostora koga nam nikada nije dovoljno. Tu je uvijek i pitanje kvaliteta aplikacija. Samo Google Play Store ima preko 1,6 miliona aplikacija i velika je šansa da među njima ima dosta onih koje su nekvalitetne. Dakle, dovoljno je razloga da dobro promislimo o tome kada se sljedeći put odlučimo za preuzimanje besplatne aplikacije. S druge strane, ponekada treba nagraditi developere i programere za kreiranje kvalitetnih aplikacija. Srećom, mnogi developeri sada uključuju i opcije plaćanja premijum cijena za uklanjanje reklama iz aplikacija.
Prvo, reklame su iritantne. Prosječni, ali i većina drugih korisnika nisu ljubitelji reklama. Trpimo ih zato što smatramo da su dobra alternativa naspram plaćenih aplikacija, iako zaista nismo srećni kada ih vidimo.
Freemium koncept nekada nas može koštati daleko više od konkretne kupovine aplikacije. Ukoliko se radi o igri koja stvara zavisnost, nerijetko ćete se naći u situaciji da kupite sadržaj koji vam se ponudi, kako biste olakšali prelaženje igrice. Stoga i ne čude informacje da je Candy Crush Saga u 2014. godini zaradila 1,3 milijarde dolara – i to sve preko in-app kupovina.
Toliko smo o tome pisali i čitali, ali da ponovimo još jednom – reklame “jedu” bateriju. Konstantno se žalimo na kapcitete baterija na telefonima i drugim mobilnim uređajima, na njihov kratak radni vijek, ali pritom zaboravljamo da u pozadini imamo gomilu aplikacija i programa koji troše tu istu bateriju. O reklamama u besplatnima aplikacijama i igrama ne treba ni trošiti riječi. Prema istraživanju USC, UCSE i RIT univerziteta, aplikacije sa reklamama troše oko 16% više energije baterije. Tu je i gomila drugih problema koje besplatne aplikacije mogu izazvati, a da na to i ne pomislimo kada razmatramo potencijalnu kupovinu aplikacije ili preuzimanje besplatnog programa. Tu je usporavanje uređaja, ili uzimanje onog neprocjenjivog skladišnog prostora koga nam nikada nije dovoljno. Tu je uvijek i pitanje kvaliteta aplikacija. Samo Google Play Store ima preko 1,6 miliona aplikacija i velika je šansa da među njima ima dosta onih koje su nekvalitetne. Dakle, dovoljno je razloga da dobro promislimo o tome kada se sljedeći put odlučimo za preuzimanje besplatne aplikacije. S druge strane, ponekada treba nagraditi developere i programere za kreiranje kvalitetnih aplikacija. Srećom, mnogi developeri sada uključuju i opcije plaćanja premijum cijena za uklanjanje reklama iz aplikacija.