Na sajmu Tehno-klasika u Esenu mogu da se vide najljepši oldtajmeri svih vremena. Za Vas smo izabrali deset najljepših „starinskih“ automobila na svijetu, hronološki poredanih.
Fordov model T (1908)
Henri Ford svojim poznatim modelom T, nije samo izvršio revoluciju u transportu ljudi, već je uticao i na industrijalizaciju. Ovi automobili, prvi koji su početkom 20. vijeka bili proizvedeni na traci i koji su bili pristupačni običnim ljudima – omiljeni su među kolekcionarima.
Rols Rojs Fantom (1925)
Dvadesetih godina prošlog vijeka Rols Rojs je na tržište izbacio svoj luksuzni model – Fantom. Fantom se i dalje proizvodi, ali ovi tipovi sa 40 konjskih snaga su po mnogo čemu unikati. Unutrašnjost je rađena po želji budućeg vlasnika. Najbolje su prolazili u Indiji.
Alfa Romeo 8C (1938)
Alfa Romeo 8C i italijanska obala… Ovaj model dugo je bio inspiracija italijanskih proizvođača automobila i san onih kojima je hobi bio brza vožnja. Ima osam cilindara i proizveden je u maloj seriji. Veoma je tražen među kolekcionarima.
Mercedes-Benc 300 SL (1957)
Ovaj trkački automobil je ikona istorije automobila. 300 SL je prvi automobil sa turbo motorom. Naročito su omiljeni modeli, čija je karoserija od aluminijuma.
Kadillak Eldorado (1959)
Kadilak je pedesetih bio u modi, ali je s vremenom njegova popularnost opadala. Međutim, Kadilak Eldorado ostaje zauvijek.
Jaguar E (1961)
Vječni dizajn, perfektni detalji i velika snaga pod haubom – to je Jaguar E. On je dijete šezdesetih i osvaja svojim britanskim šarmom. Enco Ferari izjavio je da je to najljepši automobil svih vremena.
MG MGB Roudster (1962)
Ovo je klasični model firme MG. Predivan i bezbjedan: MGB je prvi automobil sa posebno dizajniranom zonom za amortizovanje udarca u kabini. Ovaj britanski ljepotan je i danas moderan.
Aston Martin DB5 (1964)
Njegovo ime je Martin. Aston Martin. I baš kao martini i lijepe žene, on je dio priče o agentu 007. Aston Martin DB5 posebno je omiljen među kolekcionarima i to ne samo zbog pojavljivanja u filmu „Goldfinger“ 1964. Veoma je skup, pa ko poželi da ga ima…
Ford Šelbi G T 350 Mustang (1965)
Mada Mustang u Evropi ni približno nema status kao u SAD, on i na Starom kontinentu ima svoju malu, ali odabranu grupu obožavalaca. Sa svakim novim modelom, hauba je bila sve duža i sve upadljivija. Ovakvi automobili se više ne proizvode.
Ševrolet Kamaro RS/SS (1967)
Ševrolet je bio konkurencija Mustangu i tako je 1967. nastao model Kamaro. Kao i svi tipovi Ševroleta i ovaj je morao da ima ime sa početnim slovom C (Camaro), pa tako ovaj tip nije nazvan panter, mada je tako trebalo da bude. Bio je omiljen zbog svog posebnog sistema bezbjednosti, što je u ono vrijeme bio luksuz.