Uz pomoć producenta Ross-a Robinson-a, koji je preuzeo producentske dužnosti još jednom nakon debija “Slipknot” (1999), Slipknot su odlučili da odaju počast svireposti i bolu albumom koji je objedinio elemente thrash, death, nu-metal i industrial zvuka. Snimanje albuma nije teklo onako kako su se nadali. Pod pritiskom izdavača i ogromnih očekivanja nakon uspjeha koji je postigao prvi album, bend je bio samo na korak od toga da sagori. Corey Taylor je svoju utjehu našao u alkoholu, nekoliko ostalih članova u drogi, neki kao što je Jim Rootbili su pred nervnim slomom, a neki kao Mick Thomson zgađeni svim onim što se dešavalo iza kulisa. Ako mislite da je imati slavu i novac lako, pitajte ove momke kako su ovaj period preživjeli?!
Da ne bude sve tako crno pobrinuli su se Joey Jordison i Paul Gray. Bubnjar i basista su na jesen 2000. godine počeli da rade na okosnicama novih pjesama za koje su željeli da budu još glasnije i nasilnije od onih na prvom albumu. Paul Gray je zapravo bio taj koji je vukao sve konce i održavao bilo kakvu kontrolu. On je bio taj koji je gurao sve naprijed i izvlačio najviše iz svih. Perfekcionista koji je težio da pomjeri granice sagledavši svaku pjesmu iz drugog ugla i zahtijevao od svakog člana benda da uradi više, da uradi bolje. Jordison je sa ovih sesija često izlazio u zavojima i krvavih ruku. “Iowa” je u stvari sam Paul Gray.
“Iowa” je prvi album na kome je Jim Root učestvovao u pisanju kompletnog albuma. Root se priključio bendu pred sam kraj snimanja debija, i kao autor potpisan je na samo dvije pjesme na njemu.
Za producenta Robinson-a snimanje albuma “Iowa” također nije bilo prijatno iskustvo. Sa devet bijesnih članova benda, često pod dejstvom različitih supstanci na ivici kolapsa, i on je doživio nesreću. Povrijedio je leđa u nesreći na motoru. Dok su momci iz benda koristili prednosti koju nose slava i novac i provodili se svaku noć, često kasneći ili se čak i ne pojavljujući u studiju, Robinson je čak i u bolovima bio prisutan svaki dan. Ovo je vješto iskoristio da izazove u njima kakav-takav osjećaj krivice i natjera ih da redovno dolaze u studio. Uspjelo mu je.
Naziv albuma referenca je na matičnu državu benda, a članovi su je naveli kao najveći izvor inspiracije. Rezultat je njihov najmračniji, najbjesniji i najagresivniji album do sada koji savršeno oslikava najmračniji period benda u njihovoj karijeri.
Pjesma koja otvara album, “515” je jezivi intro koji je sačinjen od vrisaka riječi “death” nekoliko puta ponovljenih. Kao simboliku koja se krije iza nje naveli su psihološki bijes koji se krije u svima nama i koji se oslobađa u momentima kada pređemo određenu granicu. Corey Taylor nije taj koji se krije iza ovih vriskova. Neposredno pred početak snimanja albuma Sid-u Wilsonu preminuo je deda i te večeri se kasno u noć zaključao u studiju gdje se slomio od bola i kroz suze i jauke neprekidno izgovarao riječ “death”. Tako je nastala pjesma. Pored ovoga, 515 je zapravo poštanski kod grada Des Moives u državi Iowa, odakle dolazi većina članova benda Slipknot.
Nekoliko puta otvoreno i u javnosti Corey Taylor je govorio o pokušajima samoubistva. “Everything Ends” je pjesma koja govori o njegovom posljednjem pokušaju kao i momentu kada je shvatio šta život zapravo znači.“Govori o posljednjem danu života kojeg ne želim da se sjećam i prvom danu života koji živim sada”, objasnio je.
Najviše simbolike krije se u pesmu “The Heretic Anthem” gde je čovjek predstavljen brojem 555, satana 666 a bog 777. Pored svega ostalog, pjesma je otvoreni protest muzičkoj industriji i bendovima koji su se prodali.
“Gently” je pesma koja se prvobitno našla na demou “Mate. Feed. Kill. Repeat.” sa Anders-om Colsefni-em za mikrofonom, a zapravo interpretacija pjesme koju je on napisao, a govori o prelasku u spiritualni svijet.
Album zatvara naslovna “Iowa” koja je dorađena verzija pjesme “Killers Are Quiet” također sa demoa “MFKR” sa skoro identičnim značenjem kao na njemu. U trajanju od 15 minuta predstavlja jednu od najdužih pjesama benda, pored “Scissors” koja traje 19. Postoje glasine o tome kako se Corey sjekao i krvario tokom snimanja ove pjesme.
01. (515)
02. People = Shit
03. Disasterpiece
04. My Plague
05. Everything Ends
06. The Heretic Anthem
07. Gently
08. Left Behind
09. The Shape
10. I Am Hated
11. Skin Ticket
12. New Abortion
13. Metabolic
14. Iowa
“Mrzim ovaj album, ali je brutalnost u najboljem obliku. Ljudi mi prilaze i kažu “Napravite još jedan album kao “Iowa””.
Ja im kažem (pokazujući srednji prst) nabij se na ovo. Znaš li zašto?
Umalo nismo umrli! Toliko je jebeno zabavno bilo. Zamalo nismo svi umrli!”, Corey Taylor.