Redizajnirana SDA na čelu sa agilnom upravom smogla je snage i hrabrosti da predsjednicima političkih partija i predsjednicima Klubova vijećnika koji egzistiraju u Općinskom vijeću Visoko uputi poziv za radno – konsultativni sastanak sa temom Nacrt dokumenta ‘’Reforma javnog sektora’’.
Sastanak je održan u centrali SDA iz koje već dugi niz godina za građane Općine Visoko nije izašlo ništa perspektivno i dobro. Slično je i sa ovim nacrtom Plana reforme javnog sektora Općine Visoko, koji predstavlja spisak nerealnih želja redizajnirane SDA. Iz centrale SDA su doista izlazili bez povratka samo perspektivni pojedinci koji su smjeli da se u datom momentu suprotstave određenim odlukama i potezima koji su išli na štetu građana Općine Visoko. Takvi su bili prava rijetkost, ali ih je za razliku od ovih današnjih ipak bilo.
Posebno je zabrinjavajuća činjenica da je većina visokih opozicionara ponovo odletjela na noge visočkim reformatorima u njihove dvore, i pored činjenice koje su svjesne i ptice na grani da su na taj sastanak pozvani samo redi radi, jer su se opozicionari kroz dosadašnje djelovanje reformatorskih snaga mogli uvjeriti šta o njihovim prijedlozima, stavovima i radu misli aktualna vlast. Ovakvim potezom opozicionari su još jednom potvrdili svoju trenutnu političku nezrelost. Svi koji danas u Visokom barem kraičkom oka prate politička trvljenja, znaju da samo u slučaju ako neko od vijećnika lojalnih reformatorskim snagama ne izda, ovaj ili sličan prijedlog reforme javnog sektora bit će usvojen u lokalnom parlamentu.
U jednom od prošlih tekstova sam najavio da bi najavljivana reforma mogla donijeti i uspostavljanje nekih novih usko specijalizovanih preduzeća za pojedine djelatnosti, te uzimanje prerogativa od jednih, i davanje istih drugim novoformiranim preduzećima, zatim otvaranje novih udobnih rokovodećih mjesta, te mjesta u upravnim i nadzornim odborima u tim novoformiranim preduzećima itd. Poslije ovog nacrta moja predviđanja su nažalost sve izvjesnija.
Mnogo je toga, prije svega apsurdno u ovom nacrtu kao npr: uspostavljanje novog JP koje bi se između ostalih poslova trebalo baviti u upravljanjem javnim WC-ima, te niz drugih rješenja koja lijepo izgledaju na papiru ali su teško provodljiva u praksi npr: zaključci koji se odnose na Visokogas, rok njihove realizacije, pitanja koja se odnose na JP. Aerodrom i dr.
Ovu su samo usputna zapažanja a moglo bih se toga još naći u ovom nacrtu. Ono što je meni posebno zapalo za oko jesu opći ciljevi koji su definisani na stranama 4. i 5. nacrta, pod radnim naslovom JKP Visočica. Naime, ovim ciljevima je definisano da se organizovano vodosnabdjevanje stavi pod upravljanje javnog preduzeća za više od ½ polovine ukupnog broja stanovništva, što u prijevodu znači da redizajnirana vlast ima aspiracije za preuzimanje već izgrađenih vodovoda u vangradskim Mjesnim Zajednicama i naseljima, koja uspješno funkcionišu uz samoorganizovanje mještana koji imaju sreću da imaju vodu već dugi niz godina unazad.
Iz definisanih ciljeva, dalje se može zaključiti da reformisti žele da zaposjednu i kanalizacionu mrežu koja bi se također kroz ispostavljanje mjesečnih računa i uz to bez ikakvih ulaganja vrlo brzo mogla uvesti u sistem javnog preduzeća i biti svakako značajan izvor finansija. U naseljima koja imaju svoju vodovodnu i kanalizacionu mrežu ne trebaju reforme jer odbori koji su zaduženi za tu mrežu vrlo dobro funkcionišu sa već razrađenim sistemom održavanja i naplate. Moram priznati da je ovo vrlo mudar prijedlog reformista, prije svega što bi se zaposjedanjem vodovodne i kanalizacione infrastrukture došlo do značajnih finasijskih sredstava koja bi bila značajna za krpljenje budžetskih rupa, a ujedno se u iste ne mora gotovo ništa ulagati, a niti se ulagalo. A sa proširenjem djelovanja javnog preduzeća, kao šlag na tortu bi trebala doći i nova uhljebljenja na budžetsku plaću, koja su obećana prije preuzimanja vlasti.
Usput želim da podsjetim obnovljenu i mladu SDA i sve druge koji imaju slične aspiracije da su građani u vangradskim mjestima svoju infrastrukturu izgrađivali isključivo iz vlastitih sredstava uz malu ili često puta beznačajnu pomoć lokalne zajednice. Kako stvari stoje na terenu, teško se može očekivati preuzimanje vodovodne i kanalizacione infrastrukture iz nadležnosti mještana koji su to vlastitim novcem i znojem izgrađivali.
Posebno je zanimljivo da su u općim ciljevima samo vodovodna i kanalizaciona mreža planirane da se stave pod upravljanje javnog preduzeća za više od ½ stanovništva, a da se u ciljevima koji se odnose na održavanje zelene površine i čišćenje ulica u ljetnom i zimskom periodu ne navodi ništa tj. ostaje dilema da li se i ovo odnosi na čitavu Općinu ili samo gradsko jezgro. Sigurno ćemo ta objašnjenja dobiti u narednom periodu ili iz vlasti, ili putem „neovisnih, plaćeničkih, PR“ visočkih medija.
Svakako želim da pozovem sve sportske radnike koji se bave sportom na Općini Visoko, koji ulažu svoja i sredstva koja prikupljaju od građana u različite sportske objekte da proanaliziraju odredbe nacrta pod naslovom „JU KSC Mladost“, da daju svoj komentar na ove prijedloge, da kasnije ne bude kasno, tj. da neko ne dođe na gotovo, pa da se počne kititi tuđim perjem.
Na kraju nemam ništa protiv toga da buduća preduzeća gazduju, ali prvo neka naprave i investiraju u infrastrukturu, pa onda neka sa svojim gazduju, sa tuđim se gazdovoti ne može ni po Božijim, ni po svjetskim propisima. Jer kako narod kaže tuđe je tuga golema.
Autor teksta: G.L