Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Vijeće ministara nema adekvatnu kontrolu za trošenje 90.000 KM na reprezentaciju

Rastrošnost bh. političara nije nepoznanica, uprkos dugogodišnjim upozorenjima revizora ona se nastavlja, a rijetko koje preporuke budu ispoštovane, piše Patria.

Pravilnikom o korištenju sredstava za reprezentaciju Vijeća ministara, Generalnom sekretarijatu je utvrđen maksimalni godišnji iznosi za reprezentaciju u iznosu do 90.000 KM.

U skladu s navedenim Pravilnikom, Generalni sekretarijat je donio internu odluku o korištenju sredstava za reprezentaciju u Kabinetu predsjedavajućeg i Generalnom sekretarijatu. Definisano je da mjesečno pravo na korištenje sredstava reprezentacije imaju predsjedavajući Vijeća ministara (6.000 KM), šef Kabineta predsjedavajućeg (500 KM), generalni sekretar (600 KM) te pomoćnici generalnog sekretara (po 100 KM).

Također je definisan način pravdanja utroška sredstava za reprezentaciju, način postupanja u slučaju prekoračenja te obaveza sačinjavanja polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o utrošku sredstava.

Međutim, Generalni sekretarijat nije sačinjavao izvještaje iako je to propisano internim aktom.

– Sistem interne kontrole troškova reprezentacije nije u punoj mjeri efikasan. Tako su za Generalni sekretarijat praćeni i usklađivani mjesečni troškovi samo za internu reprezentaciju, dok utrošak sredstava na ime eksterne reprezentacije nije evidentiran, niti je ulazio u obračun prilikom praćenja definisanih limita.

Preporučujemo Generalnom sekretarijatu nadogradnju sistema interne kontrole nad utroškom sredstava reprezentacije, a sve u cilju transparentnosti i osiguranja dokaza o namjenskom korištenju sredstava – utvrdili su revizori Ureda za reviziju institucija BiH.

Tako je od strane revizora preporučeno Generalnom sekretarijatu Vijeća ministara nadogradnja sistema interne kontrole nad utroškom sredstava reprezentacije, a sve u cilju transparentnosti i osiguranja dokaza o namjenskom korištenju sredstava. Osim ovoga revizori su ponovo preporučili Generalnom sekretarijatu da preispita angažovanje osoba putem ugovora o djelu na sistematizovanim radnim mjestima, a eventualne potrebe za ovim angažmanom da rješava u okviru važećih regulativa.

– Analizirajući angažovanje vanjskih saradnika može se konstatovati da je u 2015. godini angažovano 13 osoba. Za rad u Kabinetu predsjedavajućeg angažovano je pet osoba, dok je osam osoba obavljalo poslove za potrebe Generalnog sekretarijata – navodi se u Izvještaju.

Smanjeni su rashodi nastali na osnovu angažmana po ugovorima o djelu, ali su ponovo po ovom osnovu angažovane osobe za obavljanje poslova predviđenih sistematizacijom radnih mjesta.

U završnoj su fazi aktivnosti u vezi s donošenjem novog pravilnika o unutrašnjoj organizaciji Generalnog sekretarijata.

Nerealizovane preporuke odnose se na prekoračenja troškova mobilnih telefona koji se i dalje priznaju bez suštinske analize opravdanosti prekoračenja dozvoljenih limita.

– Generalni sekretarijat nije dosljedno primjenjivao odredbe internog pravilnika vezano za korištenje sredstava reprezentacije. Princip obračuna, kao i visina naknade članovima Žalbenog vijeća, je ostao nepromijenjen. Ponovo su uočene određene slabosti u funkcionisanju sistema internih kontrola pri provođenju procedura javnih nabavki. Nisu realizovane preporuke vezano za unapređenje funkcionisanja sistema e-vlade – napominju iz Ureda za reviziju.

Proudly powered by WordPress