Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Pokémon Go uspjeh dodao 7,5 milijardi dolara na tržišnu vrijednost Nintenda

Akcije kompanije Nintendo nastavljaju da rastu, nakon objave Pokémon Go.
Nakon povećanja od 9,3 procenta, nakon objave igre prošle nedjelje, akcije japanske kompanije su porasle još 24,52 procenta u ponedjeljak, na ukupno 193 dolara (ovo je najveći jednodevni rast, još od 1983. godine).
Sve ovo je dodalo 7,5 milijardi dolara na tržišnu vrijednost kompanije. Pokémon Go je najviše preuzimana aplikacija u Americi, Australiji i Novom Zelandu, a prema nekim istraživačima tržišta, već je instalirana na 5% svih Android telefona u Americi. Ovo je svakako ogromna pobjeda za Nintendo, ali ne treba zaboraviti da Pokémon Go nije kreiran samo od strane japanske kompanije.
Aplikaciju je kreirao Niantic, kompanija koja kreira AR (augmented reality) igre, a sve je odrađeno uz saradnju sa Pokémon Company. Nintendo je investitor i u Niantic i u Pokémon Company (koji dobija oko 30% prihoda od igre). Aplikacija je besplatna za preuzimanje, a Nintendo zaradu dobija od in-game mikrotransakcija. Ključno pitanje jeste koliko će trajati pomama za Pokémon Go igrom i koliko je dugo održiv njen rast. Pokémon Go svakako ima potencijala, jer je dio jedne od najpoznatijih i najomiljenijih franšiza na svijetu.
Trenutna popularnost igre dolazi samo od lansiranja na tri tržišta. U ostalim zemljama je lansiranje odloženo jer Nianticovi serveri ne mogu da podrže trenutnu popularnost igre. S druge strane, aplikacija je trenutno prilično pravolinnijska i postoji dosta prostora za dodatni rast i kreiranje još bogatijeg i boljeg iskustva. Pokémon Go pokazije da Nintendo ima dosta potencijala i može da uradi mnogo na mobilnom tržištu. Ono što se od japanske kompanije sada očekuje, jeste da dokaže da može da proizvede i ponudi održivi interes za ovu, kao i druge dolazeće mobilne naslove, koji se očekuju do kraja godine.

Proudly powered by WordPress