Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Nepostojeći ljudi iz 2016: Od Trumpovog govornika do Twitterbota

Živimo u vremenu post-istine, zato nije ni čudo što pet često spomenutih i istaknutih ljudi zapravo i ne postoje.

1 – John Miller, zastupnik Donalda Trumpa

Na našem vrhu je novi press tajnik Bijele kuće i Donalda Trumpa: dugogodišnji zastupnik John Miller. Tačno je da Miller nije bio na sceni posljednih godina, ali po Millerovim riječima, on je neko koga Trump „zna… vjeruje i voli“. Kažemo „njegovim“ riječima jer je skoro pa očigledno da su Miller i Trump, zapravo, ista osoba (Trump to poriče“. U Maju, 1991. po snimku telefonskog intervjua između Millera i magazina People, a objavljenom i u Washington Postu. Miller, koji zvuči previše slično kao i Trump, veliča „svog“ šefa: „On je dobar čovjek“, on kaže. „Stoji strahovito dobro finansijski.“ Poznaje sve detalje Trumpovog ljubavnog života. Glumice poziva „da vidi da li mogu izaći s njim“. Bio je u vezi sa Marlom Maples, ali je imao „još tri djevojke“, a njegova prva žena, Ivana, željela se pomiriti s njim. Tvrdi da je Carla Bruni njegova djecojka (što Burni poriče) i ostavila je – kako navodi Miller – Mick Jaggera zbog njega. Ali ko je bio ovaj misteriozni, nesvakidašnje iskren, govornik koji toliko dobro poznaje svog klijenta? „Na određeni način sam nov ovdje“, kazao je Miller. „Radit ću ovo neko vrijeme i onda, da, ponovno se vratiti svom životu.“

2 –  Jim, prodavač veš mašina

Da bi prekrio svoj identitet, ili neobično „igranje uloga“, laburistički zastupnik Keith Vaz kazao je dvojici istočno-evropskih muških prostitutki koje je upoznao da je prodavač veš mašina Jim. ali ne nekih starih veš mašina. „Ovo su industrijske veš mašine, koje prodajem,“ rekao je u snimku koji je objavljen u Sunday Mirroru. „Industrijski. Za velike… za hotele.“  Ne, istakao je , „male za karavane.“ Shvatili smo te Keith – one su velike. Ogrome, rekao je: „Kao ovaj zid.“ Možemo se suosjećati sa čovjekom čiji privatni život je završio i razapet po tabloidima, ali ipak ostaju mnoga pitanja o incidentu. Ne i najmanje važno – da li ima i uređaje za sušenje?

3 – Neil Turner, Twitterbot

Sa prstima bržim od ostalih ljudi, Neil Turner, desničarski nastrojen Twitter korisnik, bio je prvi koji je odgovarao na tweetove Donalda Trumpa. Možda uopće nije bio čovjek – ili ne u potpunosti. Ljudi koji su primjetili Neil Turnera (Boreći se #PoliticalCorrectness (politička korektnost); #WhiteGenocide (bijeli genocid) počeli su gledati i njegov profil i otkrili su je programiran da automatski odgovara na Trumove tweetove, time sigurno osvaja prvo mjesto u odgovoru, a uz pomoć toga će dobiti pažnju i uticaj. Trump je Neil Turnerov tweet podijelio više puta. Jedan koder, Nathan Bernard, počeo je otkrivati detalje toga šta se dešava iza ovog profila, kasnije, kada su počeli da otvoreno komuniciraju, Bernard je kazao da mu je „Turner“ otkrio da je student računarskih nauka, iako je ostao oprezan.

4 – „Press službenik“ za francuskog građevinskog giganta Vincia

Jedno popodne u novembru, novinske kuće su primile alarmantno saopćenje koje je navodno poslala francuska građevinska kompanija Vinci, objavljujući da će njihov direktor za finansije biti otpušten nakon što je otkriveno račuvodstvenih grešaka u vrijednosti od 3.5 milijarde eura. Vijesti su se ubrzo pojavile na Bloombergu, a cijena dionica ove građevinske firme pala je za 18 posto, brišući šest milijardi eura, dok su ljudi otkrili tu prevaru. Narednog dana, francuska regulatorna burza pokrenula je istragu. Bio je ovo impresivan način kako nešto razoriti i kako doći do naslovnice AFP-a – putem e-maila, mobitela, photoshopa i to je to.

5 – Lažni John Lewisovi ljudi od snijega

Možete vidjeti kako su ljudi prevareni, a prevario ih je vrhunski student za medije, vjerujući da će to biti godišnji događaj koji je zapravo božićna reklama za John Lewisa. Imao je sve karakteristike: gorko-duhovitu priču, malokrvni izgled, neku skrivenu poruku. Nick Jablonka je objavio svoj film, glumeći snjegovića zatvorenog u sniježnu kuglu, uzdiže se za sniježnudamu, od objave na ljeto, naslovljenje “John Lewis Christmas Advert 2016”, do decemra je imao hiljade stotina pregleda (viđen je više od 1.5 miliona puta). „Vjerujem da ovaj komad može učiniti mnogo, sa više vremena“, napisao je Jablonka, koji je naznačio da nije povezana sa robnom kućom. On je previše pošten i samoneodobravajući – on je mogao to učiniti sa PR servisom jednog John Millera.

visoko.ba/TheGuardian

Proudly powered by WordPress